2017. szeptember 19., kedd

Szurovecz Kitti: A sokszívű

Az Athenaeum Kiadó gondozásában jelent meg Szurovecz Kitti legújabb regénye. A sokszívű tabudöntögető történetében a poliamoria kerül fókuszba. Tartsatok a Blogturné Klub három bloggerével, s ha részt vesztek a nyereményjátékon, megnyerhetitek a könyv egy példányát!

Szurovecz Kitti: A sokszívű
Megjelenés: 2017. szeptember 13.
Kiadó: Athenaeum
Téma, műfaj: regény, poliamoria
Megrendelhető: ITT
Terjedelem: 352 oldal
Csillagérték: 8

Fülszöveg:
Annabellának két élete van: két lakhelye, két állása, két baráti köre és nem utolsósorban: két szerelme. Az évek során mesterien megtanulta különválasztani a világait és elrejteni kínzó lelkifurdalását, ám egy nap megtudja, hogy gyermeket vár, és onnantól minden megváltozik...
Szeretne őszintén élni, de képtelen megtenni az első lépést. Amikor az interneten rátalál a Sokszívűek Társaságára - akik épp úgy élnek, ahogy ő, csak mindezt etikusan, az összes szerelmi partnerüket beavatva teszik -, úgy érzi, új családra lelt... Vajon képes lesz ebben a kívülről szürreálisnak tűnő világban boldogságra találni? A poliamoria, azaz az etikus többszerelműség ma már Magyarországon is egyre nagyobb teret hódító párkapcsolati forma. Lehetünk-e boldogok egy párkapcsolatban, ahol többen vagyunk kettőnél? Milyen egy ilyen élet a társadalom tükrében, és miként győzik le a poliamorok a gyilkos féltékenységet? Szurovecz Kitti hónapokon át nyomon követte több hazai poliamor pár és család életét, hogy ezekről a nem mindennapi kapcsolatokról fiktív történetbe ágyazott, ámde hiteles képet festhessen.


Az első könyvem Szurovecz Kittitől, amit egyfajta félelemmel kevert kíváncsisággal lapoztam fel. Nem, ez így nem helyes: totál rettegtem ettől a könyvtől! Régóta szerettem volna már a szerzőtől olvasni, és annyira akartam, hogy amit olvasok: tetsszen. Egyszerűen azért, mert jó ideje követem Szurovecz Kitti oldalát, így A sokszívű útját is – és hát nyilván annyira nem vagyok mazochista, hogy olyan profilokat figyeljek, amik nem szimpatikusak. Bár A sokszívű írásával kapcsolatos posztokat mindig csak félszemmel olvasgattam. Azt akartam, hogy meglepjen a történet (máris mennyi elvárás, nemde?)

Ambrus Renáta terve
Belekezdtem a könyvbe, és az első mondatoktól kezdve gyanakvóan felhúzott szemöldökkel figyeltem a történet kibontakozását. Annabella – aki itthon Anna, Olaszországban Bella – mindkét országban párkapcsolatban él, csak épp másik pasival. Huh, meredek! Nem tudtam kedvelni. Annyi ilyen eset kering körülöttünk: fantomcsalád, fantompár, hazudozás és a másik – aki elvileg az adott egyén élete szerelme – megszégyenítése. A lebukás esélye folyton ott lóg a levegőben. Egy nőnek talán nehezebb az ilyen „életvitelt” kiviteleznie (bár, ahogy naiv lelkem egyre inkább rácsodálkozik a világra, lassan semmin nem lepődöm meg), mert ha netalántán teherbe esik, viszonylag nehéz kimagyarázni, miért utazgat kéthetente országok között egy kis poronttyal. Annabellát is e váratlan esemény szorítja sarokba. Néhány napnyi vívódás és a Sokszívűek Társaságával való megismerkedés után tiszta vizet önt a pohárba. S ahogy mondani szokás, két szék közül a pad alá esik, se olasz, se magyar pasi.

Ambrus Renáta terve
Még itt, a bejegyzés első szakaszában szeretném leszögezni, hogy két dolgot alapvetően elkülönítek a kötet kapcsán: az elbeszélést és a témát, illetve az arról alkotott magánvéleményem. Nem vagyok könnyű helyzetben. Szerettem a történetvezetést, a karakterábrázolást, a nyelvezetet; hogy szépen és jó/élvezhető stílusban csordogál a cselekmény a medrében. A témaválasztás lényegében szintén telitalálat: tabudöntögető, megosztó. Kedvelem az olyan történeteket, amik szélesítik a látóköröm, melyek őszintén vezetnek be olyan szituációkba és tárnak fel olyan nézőpontokat, melyekkel eddig nem feltétlenül találkoztam, vagy nem értettem pontosan. Talán ez az egyik építőeleme az olvasói „pályafutásomnak” is. A poliamoria például ismeretlen fogalom volt előttem, s mint kiderült: ez nem is véletlen. Ez a létforma (?) annyira messze áll az én elvrendszeremtől, hogy bár a cselekményfolyam elhitette velem, igaz történetet olvasok, kicsit mégis egy disztópiában éreztem magam.

Kolozs Kitti Anna terve
Végig kettősség uralkodott bennem, illetve inkább az értetlenkedés munkálkodott a gondolataimban. A karakterek érvei, életvitele mind-mind hatalmas kérdőjel számomra – ez egyébként Szurovecz Kitti javára legyen írva. A történet maga egy hazugságon alapul, hiszen Annabella nem poliamor, hanem fantom jellegű kapcsolatokban él. A Sokszívűek Társasága szerint ezzel semmi gond, de a két pasinak tudnia kell egymásról. Tehát, valami probléma mégis van vele, nemde? Kicsit úgy éreztem, hogy felmentik Annabellát az évek óta tartó hazugság alól (bocs, hogy ezen a hazugság dolgon lovagolok, de ettől tényleg a rosszullét kerülget, nem csak e könyv kapcsán, hanem úgy általában). A másik érv, ami a történetből kibukva engem is kibuktatott, hogy a karakterek bevallása szerint, nagyobb elköteleződés kell a két nővel/férfival való kapcsolathoz. Itt lefagytam. A történetből nekem inkább az ellenkezője jött le: benned ezt szeretem, benned meg azt...az a rigolyád nem kell, amit a férjed megtett érted (mert szeret), azt én nem fogom…mint egy piac, ahol kiválogatom a nekem tetsző dolgokat, csak az előnyöket élvezem. A nehézség már nem kell. Viszont mindeközben ott lapul a zöldszemű szörny. Mert ott van. (S az a sok seb is, amit Annabella a gyermekkorából hozott magával, a kiforratlan egyéniségével és befolyásolhatóságával.)

Kolozs Kitti Anna terve
Ez utóbbi bekezdés inkább a saját kis értetlenkedő gondolatfoszlányaimnak szólt, s nem akarom túlzottan elhúzni az értékelést. Az nyilván ennyiből is kiderült, hogy a poliamoria nálam nem játszik, mindezek mellett természetesen nem ítélkezem (nem is az én dolgom) azok felett, akik ebben a párkapcsolati formában találják meg magukat/ a boldogságukat. Nagyon örülök, hogy olvashattam Kitti könyvét, hogy bepillanthattam e számomra kevésbé ismert „világba”, ami – mint a mellékelt ábra mutatja – elgondolkoztatott. Igyekeztem megérteni, bár – úgy hiszem – nem sikerült. De ez sem magamtól, sem a szerzőtől nem elvárás.  A merész témaválasztáshoz remek elbeszélés társul, jó és megosztó karakterekkel. Egész biztosan olvasok még a szerzőtől. (A bejegyzésben szereplő fotókat a kötet borítópályázatának döntős tervei közül válogattam, a teljes döntős mezőnyt ide kattintva nézhetitek meg).

Blogturné Klub


A turné állomásai

09.19. - Szembetűnő
09.21. - Könyvvilág
09.23. - Sorok között

Nyereményjáték


A turné nyereményjátékában szeretnénk tesztelni, mennyire ismeritek Szurovecz Kitti eddig megjelent köteteit. Minden állomáson találtok egy-egy idézetet a szerző valamely korábbi könyvéből. A feladat adott: a Rafflecopter megfelelő sorába írjátok be a könyv címét, melyben az adott idézetet olvashatjátok. Természetesen, a nyeremény sem marad el :)

Figyelem! A beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Kérjük, hogy levelünkre 72 órán belül válaszoljatok, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk! A kiadó csak magyarországi címre postáz.

A feladvány:
"Hiába, a körülöttünk élőket nem formálhatjuk, azok olyanok, amilyenek, arra viszont mindig van lehetőségünk, hogy a saját hozzáállásunkat megváltoztassuk."

a Rafflecopter giveaway

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése